Κυριακή, 4 Αυγούστου 2013

Το 'πε το 'πε ο παπαγαλος


       Τη βδομάδα που μας πέρασε αντιμετωπίσαμε κάποια τεχνικά προβλήματα με τον υπολογιστή γεγονός που μας στέρηση τη δυνατότητα πρόσβασης στο διαδίκτυο αρα και  στην ενημέρωση. Για να αντιμετωπίσουμε το πρόβλημα αυτό καταφύγαμε στη λύση των κεντρικών δελτίων ειδήσεων και των ενημερωτικών εκπομπών των καναλιών. Παρα το οτι είχαμε να παρακολουθήσουμε σχεδον ενα χρόνο τα ιδιωτικά κανάλια, ολα έδειχναν να είναι σαν να μην πέραση η μέρα,τόσο στο περιεχόμενο των ειδήσεων οσο και στην παρουσίαση τους.

     Η είδηση που κυριάρχησε τις μέρες που πέρασαν δεν ήταν άλλη απο το χρηματισμό αντιδημαρχου στο Χαλάνδρι για να κάνει τα στραβά μάτια στις παρατυπίες ιδιοκτητών καντίνων. Το ζήτημα απασχόλησε για αρκετές μέρες τα κανάλια τα οποία όπου εντοπίσουν περίπτωση διαφθοράς ενεργούν οπως και τα κουνούπια οταν εντοπίσουν βάλτο.
       Η δεύτερη είδηση που είχε την τιμητική της δεν ήταν άλλη απο τη μείωση του ΦΠΑ στην εστίαση και στις παλινωδίες που παρουσιάστηκαν κατα την εφαρμογή της. Εκτενείς αναφορές για το που εφαρμόζεται το 13% και που το 23% ακόμα και μέσα στο ίδιο μαγαζί αλλα και στους διάφορους επιτήδειους που καραδοκούν σε τέτοιες περιπτώσεις προκειμένου να εξαπατήσουν τους καταναλωτές. 
      Οι παραπάνω ειδήσεις αυτές καθαυτές καθε άλλο παρα αδιάφορες είναι, εκείνο όμως που έχει ενδιαφέρον είναι ο τρόπος που παρουσιάζονται και πως αξιοποιούνται. Η δομή που ακολουθεί ενα δελτίο ειδήσεων και ο τρόπος που αυτές παρουσιάζονται αποσκοπούν στο να εστιάζει ο τηλεθεατής στις παθογένειες του συστήματος οπως η διαφθορά και αναποτελεσματική διοίκηση και να επιρρίπτει σε αυτές (αρα και στον εκάστοτε διαχειριστή)  τις αιτίες για τα δεινά του. 
        Είναι δεδομένο οτι τα δελτία ειδήσεων των καναλιών έχουν χάσει το κύρος που είχαν στο παρελθόν. Αυτό οφείλεται τόσο στη διάδοση των αντίστοιχων ηλεκτρονικών ΜΜΕ όσο και στην απαξίωση τους στα μάτια σημαντικού μέρους της κοινωνίας. Η στόχευση των κεντρικών δελτίων ειδήσεων των καναλιών έχει εξειδικευτεί και εστιάζεται στις ηλικιακές ομάδες που βρίσκονται απο τα 45 και πανω. Ο λόγος δεν είναι άλλος απο το οτι στις ηλικίες αυτές βρίσκονται εκείνοι που κατα κύριο λόγο έχουν ακόμα να χάσουν κατι, ειτε τη δουλειά και το κομπόδεμα τους είτε τη σύνταξη τους, με αποτέλεσμα να στηρίζουν με τον ένα η τον άλλο τρόπο την εφαρμογή αυτής της πολιτικής προκειμένου να περισώσουν κάτι. 'Αλλωστε δεν είναι τυχαίο οτι  αυτές ήταν οι ηλικιακές ομάδες που αποτέλεσαν την κύρια δεξαμενή ψήφων για τη ΝΔ και το ΠΑΣΟΚ.
       Το ζήτημα της ενημέρωσης  σίγουρα δεν είναι απο τα δευτερεύοντα καθοτι μεσω αυτής διαμορφώνεται σε σημαντικό βαθμό η κοινή γνωμή. Η αξία της ενημέρωσης απο τα ΜΜΕ θα είναι μεγάλη όσο ο λαός δεν αποφασίζει να γίνει ο ίδιος πρωταγωνιστής στη διαμόρφωσης των εξελίξεων ωστε να περάσουν σε δεύτερη μοίρα οι ακροβασίες των διαφορων παπαγάλων προκειμένου να εξυπηρετήσουν τις ανάγκες των αφεντικών τους.

                        

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου