Σάββατο, 8 Φεβρουαρίου 2014

Η τηλεδημοκρατία τους , το μπαρακι και το ξεβράκωμα.


   
Μια απο τις ειδήσεις που κυριάρχησαν την εβδομάδα που μας πέρασε ήταν η ανακοίνωση της υποψηφιότητας Καρυπίδη με το ΣΥΡΙΖΑ. Το κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης  βλέποντας την αντιεμπορικότητα της επιλογής αυτής αναγκάστηκε να αποσύρει την στηριξη της στη συγκεκριμένη υποψηφιότητα. Το κριτήριο με το οποίο πλέον καθορίζεται το μέλλον των υποψηφιοτήτων φαίνεται πως είναι η αποδοχή που αυτές τυγχάνουν στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης στα οποία διεξάγεται μια άτυπη δημοσκόπηση. Με τον τρόπο αυτό  και το κόμμα εξασφαλίζει μια επιλογή που θα μπει στο κάδρο του πολιτικού σκηνικού με τους καλύτερον δυνατούς όρους και οι πολίτες έχουν την ψευδαίσθηση πως οι απόψεις τους έχουν αξία (το γεγονός πως με τον έναν η τον άλλο τρόπο απέχουν απο αυτη καθαυτή τη διαδικασία επιλογής του εκάστοτε κομματικού υποψηφίου ποσώς τους απασχολεί).
    Σε οτι έχει να κάνει με την πολιτική ουσία της επιλογής Καρυπίδη δε είναι παρα η συνέχεια της επιλογής  ( του θαυμαστή του Ντερτιλή)  Περιμένη στο Χαιδάρι που επίσης αποσύρθηκε μετα το σάλο που προκλήθηκε. Εκείνο όμως που πιστοποιείται απο αυτές τις επιλογές είναι η απόπειρα του ΣΥΡΙΖΑ να τσιμπήσει ψηφαλάκια και απο άτομα με εθνικιστικές αντιλήψεις προκειμένου να αποκομίσει το κατα το δυνατόν μεγαλύτερο ποσοστό. Στην πραγματικότητα πρόκειται μια επιβράβευση της λογικής του αντιμνημονιακού χυλού οπού χωράνε όλοι ανεξάρτητα απο την ιδεολογική τους τοποθέτηση και η οποία θεμελιώθηκε την περίοδο των αγανακτισμένων.



Το μπαράκι

Την ίδια περίοδο σε μεγάλη πόλη της επαρχίας το μπαράκι που άνοιξε φίλος ενός εκ των συντακτών του ιστολογίου μας κάνει τα πρώτα του βήματα στην νυχτερινή ζωή της πόλης. Το ύφος του μαγαζιού σε ότι έχει να κάνει με τη μουσική επένδυση είναι συγκεκριμένο και με ροκ προσανατολισμό. Στην προσπάθεια του όμως ο ιδιοκτήτης να κάνει άνοιγμα και σε μερίδα των καταναλωτών που έχουν άλλες μουσικές προτιμήσεις διοργανώνει  βραδιές με ζωντανή μουσική που περιλαμβάνουν ακούσματα απο τζαζ, έντεχνο ενω στα πλαίσια των απόκριων που πλησιάζουν σχεδιάζει να κάνει βραδιές με το ανάλογο περιεχόμενο.



Η συσχετιση

Τι σχέση έχουν όμως οι δύο περιπτώσεις; Στον καπιταλισμό τα κόμματα που έχουν επιλέξει να υπηρετούν το σύστημα δεν είναι παρα μαγαζιά τα οποία ψάχνουν τρόπους να προσελκύσουν την πελατεία τους. Οπως λοιπόν ο φίλος μας επιχειρεί να βρει πελάτες του και απο ανθρώπους  άλλων μουσικών ακουσμάτων έτσι και ο ΣΥΡΙΖΑ προσπαθεί να αυξήσει τους πελάτες-ψηφοφόρους του μέσω της  πολιτικής σύμπραξης με άτομα άλλων ιδεολογικών αντιλήψεων. Τα ανοίγματα αυτοί όμως πρέπει να γίνοται κατα τρόπο ο οποίος δε θα αλλοιώνει το στυλ του μαγαζιού γεγονός που θα προκαλούσε δυσφορία στην αρχική πελατεία του μαγαζιού. Φανταστείτε για παράδειγμα να διοργανωνόταν στο μπαράκι μουσική βραδιά αφιερωμένη στα σκυλάδικα, η αντίδραση των θαμώνων του μαγαζιού θα ήταν αρνητική. Το ίδιο ισχύει και με το ΣΥΡΙΖΑ , στην προσπάθεια του να προσεγγίσει νέα πελατεία με εθνικιστικές αντιλήψεις έθιξε την αισθητική των θαμώνων του.


Συμπληρωματικά

    Στο σημείο αυτό όμως αξίζει να τονίσουμε και την υποκρισία όλων αυτών που θεωρούν εαυτόν θιγμένο απο τέτοιου είδους πολιτικές επιλογές. Το συγκεκριμένο κόμμα έχει συμπράξει με ακροδεξιούς (Καρατζαφέρης) τόσο σε επίπεδο τοπικής αυτοδιοίκησης (Ικαρία) όσο και σε επίπεδο λαικού κινήματος (Ομοσπονδία τυφλών )  ενω παράλληλα διατηρεί στις τάξεις του στέλεχος (Κολλάς) το οποίο έχει δηλώσει ανοιχτά οτι ειναι εθνικοσοσιαλιστής. Μαλιστα οι συνδικαλιστές του ΣΥΡΙΖΑ στο χώρο των Ε.Β.Ε την Πατρα έφτασαν στο σημείο να συνεργαστούν ακόμα και με ΧΑυγίτες προκειμένου να συγκροτήσουν ενιαίο ψηφοδέλτιο απέναντι στις δυνάμεις της Λαικής Συμμαχίας. Οι παραπάνω επιλογές όχι μονο δεν αποδοκιμάστηκαν αλλα επιβραβεύτηκαν και απο την πλειοψηφία των ψηφοφόρων του ΣΥΡΙΖΑ που δραστηριοποιούνται στους συγκεκριμένους χώρους. Οσο λοιπό και αν προσπαθούν κάποιοι να διατηρήσουν τα προσχήματα Οσο λοιπον και αν προσπαθούν κάποιοι να διατηρήσουν τα προσχήματα εκείνο που αποδεικνύεται σε κάθε πολιτικό βήμα του ΣΥΡΙΖΑ είναι οτι ο  βασιλιάς ειναι γυμνός.






   



                       



5 σχόλια:

  1. Εμπνευσμένη αναλογία..!! :) Αναρωτιέμαι αν η μεγάλη πλειοψηφία του κόσμου που αφήνει τις ελπίδες της στην "αριστερή" διαχείριση είναι ενήμερη για αυτές τις συνεργασίες.. Σίγουρα και να μη γνωρίζουν, έχουν ευθύνη που πείθονται χωρίς να ψάχνουν, όμως και πάλι είναι να σημαντικό να ξεσκεπάζεται ο "βασιλιάς"..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Η εποχή που ζούμε παρέχει (ας ειναι καλα το διαδίκτυο) τη δυνατότητα στον οποιονδήποτε να έχει πρόσβαση σε οποιαδήποτε πληροφορία ανα πασα ώρα και στιγμή. Η λογική του <> λοιπόν δεν είναι παρα μια εύσχημη δικαιολογία όλων εκείνων που έχουν λερωμένη τη φωλιά τους και καμώνονται τους ανήξερους για να μην αναλάβουν τις ευθύνες που τους αναλογούν.

    Υ.Γ: Πολιτική του ιστολογίου είναι να διαγράφονται τα ανώνυμα σχόλια. Ενα προσωνύμιο , ως υπογραφή, προκειμένου να διευκολύνεται η συζήτηση είναι αρκετό.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Η αξιολόγηση και αναζήτηση των πληροφοριών δεν είναι πάντα εύκολη διαδικασία. Παρόλα αυτά δε μίλησε κανείς για δικαιολογία, αλλά ίσα ίσα για ευθύνη και σχολιάστηκε ως καλό να υπάρχουν τέτοια άρθρα που να αναδεικνύουν τα γεγονότα.
    Υ.Γ. τι διαφορά έχει το ψευδώνυμο από την ανωνυμία;
    Ε.Π.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Σε οτι εχει να κανει με την αξιολογηση και το φιλτραρισμα των πληροφοριων έχεις απόλυτο δίκιο, νομίζουμε όμως οτι ο κόσμος έχει συσσωρευμένη εμπειρία απο όσα έχουν διαδραματιστεί στη χώρα( ειδικά τα τελευταία χρόνια) και είναι σε θέση να αξιολογήσει τι είναι σωστό και τι λάθος απο όλα εκείνα με τα οποία τον βομβαρδίσουν καθημερινά. Για να αποφευχθεί η όποια παρεξήγηση, το σχόλιο που κάναμε δεν ήταν μομφή προς το δικό σου σχόλιο αλλα κριτική στη συνήθη πρακτική της πλειοψηφίας.
    Σε οτι εχει να κανει με το ψευδώνυμο, ο λόγος που το ζητάμε ειναι ο εξής. Αν για παράδειγμα σε μια ανάρτηση δημοσιεύσουν σχόλια περισσότεροι απο ένας θα είμαστε υποχρεωμένοι να απαντάμε στον καθένα με βάση την ώρα που κατέθεσε το σχόλιο του κατι το οποίο το θεωρούμε άκομψο. Επίσης, μας διευκολύνει στο να ξέρουμε σε ποιόν απαντάμε και να μη δημιουργείται σύγχυση μπερδεύοντας τον ενα ανώνυμο με τον άλλο στην περίπτωση που κάνουν αλλεπάλληλα σχόλια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Δεν το είχα σκεφτεί από αυτή την άποψη έχεις δίκιο. Τώρα το άλλο θέμα σηκώνει πολλή συζήτηση σχετικά με το αν είναι σε θέση ή αν θα έπρεπε να είναι σε θέση και τις αιτίες. Πάντως το άρθρο ήταν πραγματικά πολύ ενδιαφέρον. Ε.Π.

    ΑπάντησηΔιαγραφή